ارسالها: 27,690
موضوعها: 1,657
تاریخ عضویت: دى ۱۳۹۲
اعتبار:
12,489
سپاسها: 35
154 سپاس گرفتهشده در 10 ارسال
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی تبریز یکی از دانشگاه های شهر تبریز است.
این دانشگاه دارای 9 دانشکده پزشکی، پیراپزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت و تغذیه، توانبخشی، داروسازی و علوم نوین پزشکی و دانشکده مراغه می باشد.
خنده بر لب میزنم تا کَــس نداند رازِ من
ورنه این دنیا که مـــا دیدیم ، خندیدن نداشت ...!
ارسالها: 27,690
موضوعها: 1,657
تاریخ عضویت: دى ۱۳۹۲
اعتبار:
12,489
سپاسها: 35
154 سپاس گرفتهشده در 10 ارسال
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی تبریز یکی از دانشگاه های شهر تبریز است.
این دانشگاه دارای 9 دانشکده پزشکی، پیراپزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت و تغذیه، توانبخشی، داروسازی و علوم نوین پزشکی و دانشکده مراغه می باشد.
خنده بر لب میزنم تا کَــس نداند رازِ من
ورنه این دنیا که مـــا دیدیم ، خندیدن نداشت ...!
ارسالها: 27,690
موضوعها: 1,657
تاریخ عضویت: دى ۱۳۹۲
اعتبار:
12,489
سپاسها: 35
154 سپاس گرفتهشده در 10 ارسال
توانمندیها
توانمندی های پژوهشی دانشگاه شامل:
1. راه اندازی آزمایشگاه جامع تحقیقات
2. راه اندازی مرکز تحقیقات سلولهای بنیادی
3. راه اندازی اولین و تنها آزمایشگاه مجهز به اندازه گیری غیر تهاجمی التهاب راه های هوایی
4. دارای بزرگترین فضا و امکانات تحقیقاتی در مراقبت های ویژه ( ICU )
5. دارای توانمندی اندازه گیری کنترل مسمویت ها با منواکسید کربن
6. راه اندازی بخش طب سنتی
7. اقدام به ساخت کلین روم در جهت تولید آنتی بادی مونوکلونال
8. راه اندازی مرکز EBM و همکاری بین المللی با مراکز دانشگاهی وتحقیقاتی جهان
5. ایجاد و راه اندازی دکتری تخصصی پژوهشی در یازده مرکز تحقیقاتی دانشگاه و صدور مجوزبرای 45 نفر از اساتید محترم دانشگاه بعنوان استاد راهنما
موفقیت های پژوهشی
1. کسب بیش از 32 عنوان در جشنواره رازی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی دانشگاه علوم پزشکی تبریز
2. انتخاب مرکز تحقیقات کاربردی دارویی جزء ده آزمایشگاه برتر کشوری و رتبه اول در سطح وزارت بهداشت و درمان در شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو
3. . موفق به تولید صنعتی قرص دیگوکسین با استفاده از تکنولوژی Solid Dispersion برای نخستین بار در کشور توسط محقق جوان دانشگاه آقای دکتر هادی ولیزاده
4. تولید پایلوت قرص سیرو لیموس با استفاده از فناوری نانو توسط آقای دکتر هادی ولی زاده
5. تشکیل اولین شرکت دانش بنیان در مرکز رشد واحد های دارویی
6. کسب رتبه برتر جشنواره پژوهشی رازی توسط مراکز تحقیقاتی کار بردی دارویی ، نانوتکنولوژی و بیو تکنولوژی طی سنوات متوالی
خنده بر لب میزنم تا کَــس نداند رازِ من
ورنه این دنیا که مـــا دیدیم ، خندیدن نداشت ...!
ارسالها: 27,690
موضوعها: 1,657
تاریخ عضویت: دى ۱۳۹۲
اعتبار:
12,489
سپاسها: 35
154 سپاس گرفتهشده در 10 ارسال
معرفی دانشکده پزشکی
درباره دانشکده
تاريخچه :
دانشكده پزشكي تبريز در سال 1326 بعنوان دومين دانشكده در سطح كشور و اولين دانشكده در دانشگاه تبريز تاسيس شد . بدنبال توسعه دانشگاه تبريز و تشكيل ساير دانشكده ها در رشته هاي مختلف ، با تشكيل وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي به استناد مصوبه 9/5/1364 مجلس شوراي اسلامي ، دانشكده پزشكي از دانشگاه تبريز منفك شده و بطور مستقل فعاليتهاي آموزشي و پژوهشي و درماني خود را تحت عنوان دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني تبريز ادامه داد .
شرايط فعلي دانشكده پزشكي :
در حال حاضر اين دانشكده با زيربناي تقريبي 12415 متر مربع با فضاهاي فيزيكي جديد الاحداث در حال توسعه ، در مجموع داراي 333 نفر عضو هيات علمي كه 77 نفر در 7 گروه آموزشي علوم پايه و 256 نفر در 17 گروه آموزشي باليني پزشكي تخصصي فعاليت دارند ، كه فعاليتهاي آموزشي باليني در 8 مركز آموزشي و درماني تحت پوشش اين دانشگاه انجام مي پذيرد . همچنين تعداد 300 نفر دانشجو در مقطع رزيدنتي ، 1050 نفر در مقطع دكتري ، 20 نفر در مقطع PHD و 34 نفر در مقطع كارشناسي ارشد مشغول آموزش حرفه پزشكي مي باشند .
ساختمان در حال توسعه اين دانشكده فعلاً چهار طبقه با دو ورودي مجزا از محوطه به داخل ساختمان بوده ، كه در طبقه هم كف معاونت آموزش باليني و پايه و مركز كامپيوتر بسيج و تالار اجتماعات شهيد شايانمهر با ظرفيت 360 نفر قرار دارد . در طبقه اول : كلاسهاي 2 ، 3 ، 4 ، 5 و مخابرات و در طبقه دوم : اداره آموزش ، كلاس شماره 1 ، كتابخانه ، سمعي و بصري ، امور اداري و مالي و رياست دانشكده و گروه ميكروب و ويروس شناسي و اتاق سرور و در طبقه سوم گروه آموزشي انگل شناسي و بيوشيمي و در طبقه چهارم ، معاونت پژوهشي دانشگاه و گروه آموزشي پزشكي اجتماعي و علوم تشريح مستقر مي باشند . كتابخانه اين دانشكده با 2092 كتاب فارسي ، 4467 كتاب لاتين ، 235 مجله فارسي ، 94 مجله لاتين ، 85 CD آموزشي ، 4325 پايان نامه فارسي ، 31 پايان نامه لاتين ، 77 مورد طرحهاي تحقيقاتي در اوقات صبح و عصر ضمن ارائه مراجع معتبر در اختيار مراجعين مي باشد .
خنده بر لب میزنم تا کَــس نداند رازِ من
ورنه این دنیا که مـــا دیدیم ، خندیدن نداشت ...!
ارسالها: 27,690
موضوعها: 1,657
تاریخ عضویت: دى ۱۳۹۲
اعتبار:
12,489
سپاسها: 35
154 سپاس گرفتهشده در 10 ارسال
معرفی دانشکده پرستاری و مامایی
معرفی : اين دانشكده در سال 1295 شمسي با عنوان آموزشگاه علمي پرستاري وابسته به بيمارستان ميسيون آمريكايي تاسيس گرديد و تا 1349 به فعاليت ادامه داد. در همان سال آموزشگاه مزبور در دانشگاه تبريز ادغام مي گردد.
در سال 1344 آموزش رشته مامايي در دانشكده پزشكي دانشگاه تبريز شروع گرديد كه بعدها تبديل به آموزش رشته پرستارماما شد. در سال 1347 آموزشگاه عالي پرستاري با پذيرش دانشجو در رشته پرستاري در محلي جدا از دانشكده پزشكي به فعاليت خود ادامه داد و در سال 1355 نظام واحدي جايگزين نظام قبلي گرديد. ادامه از سال 1362 آموزشگاه عالي پرستاري به محل جديد منتقل و تحت عنوان آموزشكده و دانشكده پرستاري و مامايي فعاليت نمود . پذيرش دانشجو در مقاطع كارداني و كارشناسي پيوسته با نظام آموزشي جديد از همان سال انجام گرفت. در سال 1365 رشته اتاق عمل از دانشكده پزشكي منفك و به آموزشكده جديد منتقل گرديد. دانشجويان و كادر آموزشي آموزشگاه مجتمع رازي نيز همزمان با جدا شدن رشته هاي علوم پزشكي از دانشگاه تبريز و تاسيس دانشگاه علوم پزشكي تبريز به اين مركز منتقل گرديدند و دانشكده پرستاري و مامايي تشكيل يافت .امروزه ، این دانشکده در مقاطع کاردانی ، کارشناسی، کارشناسی ارشد پرستاری و مامایی و دکتری تخصصی پرستاری دانشجو تربیت می نمایدو اولین دانشکده ای است که توانست دوره PhD پرستاری را در سال 1374 در ایران راه اندازی نماید.
امكانات دانشكده
دانشکده پرستاری مامایی تبریز از نظر امکانات ساختمانی دارای چهار تالار برای اجرای مراسم های مختلف( تالار تشریح ، تالا علامه طباطبایی ، تالار کنفرانس و ) ، دو سالن آزمایشگاهها ( آزمایشگاه بیوشیمی ، آزمایشگاه میکروب شناسی ) ، سه سالن پراتیک ها ( پراتیک داخلی جراحی - پراتیک اتاق عمل و پراتیک مامایی) ، یک سالن لابراتوار زبان با تجهیزات مربوطه ، سه تالارهای رایانه( تالار رایانه دانشجویان کاردانی و کارشناسی ،تالار رایانه دانشجویان ارشد و تالار رایانه دانشجویان دکتری) و سالن کتابخانه می باشد .
گروه هاي آموزشي : گروه مامائی و گروه های پرستاری: داخلی - جراحی و اتاق عمل، کودکان ، بهداشت جامعه ، روانپرستاری
کسب افتخار و مقام دانشکده
عناوین و فرآیندهای برتر کسب شده در سال 1391
1) ((گروه داخلی جراحی)) به عنوان گروه برتر دانشکده در جشنواره شهید مطهری
2) فرایند برتر «ارتقای فرایند نظام استاد راهنما با تدوین قانون مقررات و ارزشیابی در حیطه قوانین مقررات و ساختارهای آموزشی» مجری دکتر سوسن ولیزاده و همکاران طرح خانمها جبرائیلی، صدری مهر، ویرانی، بهشید و آقای دکتر ابراهیمی، در جشنواره شهید مطهری
3) «ارتقاء آموزش با طراحی و ارزشیابی فرمهای تکالیف بالینی در آموزش دوره های بالینی و دانشجویان پرستاری در حیطه سنجش، ارزشیابی و اثربخشی آموزشی» مجری دکتر لیلا ولیزاده و همکاران طرح دکتر زمان زاده – ویرانی در جشنواره شهید مطهری
4) « ارزشیابی تکوینی دوره کارشناسی اتاق عمل در ایران و مقایسه این برنامه با سایر دانشگاههای معتبر جهان » مجری دکتر مژگان لطفی و همکاران طرح دکتر وحید زمانزاده، دکتر لیلا ولیزاده، دکتر سوسن ولیزاده، دکتر اسکندر فتحی آذر، دکتر هادی حسنخانی، مژگان بهشید، فرحناز عبدالله زاده، زهرا شیخ علیپور و فاطمه رایگان در جشنواره شهید مطهری
5) انتخاب سركارخانم فرشباف به عناوین ماماي نمونه کشوری
عناوین و فرآیندهای برتر کسب شده در سال1390
1)کسب رتبه توسط دانشکده پرستاري و مامائي با عنوان ((دانشکده برتر دانشگاه با بيشترين ضريب رشد پژوهشي)) در دهمين جشنواره پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي تبريز
2) انتخاب سرکار خانم دکتر مژگان بهشيد و فرانک جبارزاده را در دهمين جشنواره پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي تبريز، با عنوان ((مخترع برگزيده دانشگاه))
3)انتخاب سرکار خانم عزيزه فرشباف خليلي را در دهمين جشنواره پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي تبريز، با عنوان ((کارمند پژوهشگر برتر دانشگاه))
4) سرکار خانمها مژگان بهشید عضو هیات علمی و دانشجوی PhD و فرانک جبارزاده با عنوان مخترعین "تکنیک آموزش پروسیجرهای پرستاری با استفاده از شبیهسازی کامپیوتری" و کسب مدال طلا از Cyber international genius inventor fair 2011 برگزار گردیده در سئول، کره
5) انتخاب فرایند طراحی و اجراء و ارزشیابی الگوی مهارت اموزش به مددجویان ارائه شده توسط دکتر حسین ابراهیمی به عنوان فرایند برتر در چهارمین جشنواره شهید مطهری
6) برگزیده شدن گروه مامایی دانشکده به عنوان گروه برتر در چهارمین جشنواره شهید مطهری
7) انتخاب فرایند نرم افزاری خود آموز مراقبت از نوزاد توسط دکتر سوسن ولی زاده به عنوان فرایند برتر در چهارمین جشنواره شهید مطهری
خنده بر لب میزنم تا کَــس نداند رازِ من
ورنه این دنیا که مـــا دیدیم ، خندیدن نداشت ...!
ارسالها: 27,690
موضوعها: 1,657
تاریخ عضویت: دى ۱۳۹۲
اعتبار:
12,489
سپاسها: 35
154 سپاس گرفتهشده در 10 ارسال
معرفی دانشکده داروسازی
درباره دانشکده
این دانشکده در سال 1328 هجری شمسی بعنوان دومین دانشکده داروسازی ایران، بعد از دانشکده داروسازی تهران دراولین محل خود واقع در تقاطع خیابان امام خمینی و آیت الله طالقانی شهر تبریز به منظور تامین نیاز کشور به داروساز تاسیس شد. این تحول مهم در شهر تبریز در حالی رخ داد که تا آن زمان هیچ مدرسه آموزش عالی جهت رشته داروسازی در تبریز وجود نداشت و افراد شاغل در داروخانه بصورت تجربی آموزش دیده و به مرحله نسخه پیچی می رسیدند. به این افراد با گرفتن امتحانی مجوز تاسیس داروخانه داده می شد و شرط قبولی در این امتحان سواد خواندن و نوشتن، تسلط به زبان لاتین و نسخه پیچی بود.
تاسیس دانشکده داروسازی تبریز با آگهی پذیرش دانشجو در رشته داروسازی آغاز گردید. در اولین پذیرش، تعداد دانشجویان به حد نصاب نرسید. اما بالاخره دانشکده با 25 نفر دانشجو اولین دوره تربیت دانشجو را آغاز نمود. در برنامه آموزشی دوره علوم پایه 2 ساله وجود داشت و سپس به مباحث تخصصی داروسازی پرداخته می شد. زهرشناسی، داروشناسی و فراورده های جالینوسی از جمله دروس دوره تخصصی بودند.
بعدها به همت ریاست وقت دانشکده جناب آقای دکتر اسمعیل انگجی، گام های اساسی در پيشرفت دانشکده برداشته شد. دانشکده داروسازی در بطن دانشکده پزشکی فعالیت جدید خود را آغاز نمود و در سال 1345 از دانشکده پزشکی جدا شد و استقلال یافت. در شهریور سال 1347 بدنبال انحلال دانشکده های داروسازی سراسر کشور، دانشکده جدید علوم دارویی و علوم آزمایشگاهی با ایجاد رشته علوم آزمایشگاهی در داخل دانشکده داروسازی شروع به فعالیت کرد. دانشکده علوم دارویی با هدف تربیت داروساز و کارشناسان دارویی برای اداره داروخانه ها، صنایع داروسازی و اقتصاد دارویی کشور و همچنین تربیت کارشناس جهت خدمت در آزمایشگاه های تشخیص طبی و نیز تحقیق در امور دارویی و آزمایشگاهی تاسیس گردید. در سال 1351 رشته علوم آزمایشگاهی از این دانشکده جدا و به دانشکده پزشکی منتقل گردید. در سال 1353 رشته تغذیه با 39 نفر دانشجو از بطن دانشکده داروسازی تبریز فعالیت آموزشی خود را آغاز نمود و در سال 1370 با ایجاد دانشکده بهداشت و تغذیه از دانشکده داروسازی جدا گردید. از سال 1386 احداث ساختمان جدیدی برای دانشکده داروسازی به مساحت 17000 متر مربع آغاز شده است. دانشکده داروسازی تبریز تاکنون بیش از 3000 فارغ التحصیل رشته داروسازی به کشور عزیزمان تحویل داده است که بسیاری از این عزیزان افراد کارآمد و تاثیر گذار در داروسازی کشور بوده اند.
دانشکده داروسازی تبریز در حال حاضر متشکل از 7 گروه آموزشی شامل فارماسیوتیکس، فارماکولوژی و توکسیکولوژی، فارماکوگنوزی، شیمی دارویی، بیوتکنولوژی دارویی، داروسازی بالینی و کنترل دارو و غذا می باشد. گروه های آموزشی دانشکده با استفاده از توان بالای اعضای هیات علمی و امکانات فیزیکی خود در تلاش می باشد تا از طریق برنامه ریزی آموزشی، پژوهش های بنیادی و کاربردی و ارائه خدمت، دانش مدرن داروسازی را در جهت حل مشکلات کشوری بکار گیرند و سهم چشمگیری در توسعه و شکوفایی علمی کشور به خود اختصاص دهند.
تربیت دانشجویان در دوره های دکترای تخصصی PhD از سال 1369 در دانشکده داروسازی تبریز با ایجاد رشته فارماکوگنوزی آغاز گردید. در حال حاضر 62 دانشجو در دوره های PhD در رشته های فارماکوگنوزی، فارماسیوتیکس، فارماکولوژی، شیمی دارویی، توکسیکولوژی، بیوتکنولوژی دارویی و کنترل دارو و غذا در دانشکده داروسازی تبریز مشغول به تحصیل می باشند.
دانشکده داروسازی در قلب شهر تبریز که میعادگاه اهل علم و هنر است قرار گرفته است. حفظ بافت قدیمی شهر در مجاورت بافت توسعه یافته مدرن، نزدیکی آن به کوه همیشه پر برف سهند و دریاچه ارومیه و ... این شهر را برای دانشجویانی که دوره تحصیل خود را در آن می گذرانند فراموش ناشدنی می نماید.
خنده بر لب میزنم تا کَــس نداند رازِ من
ورنه این دنیا که مـــا دیدیم ، خندیدن نداشت ...!