۲۷-۰۱-۰، ۱۰:۲۱ ق.ظ
همایون شجریان دومین قطعه خود برای فیلم «میخواهم زنده بمانم» با عنوان «هوای زمزمههایت» را منتشر کرد.
برترینها: همایون شجریان دومین قطعه خود برای فیلم «میخواهم زنده بمانم» با عنوان «هوای زمزمههایت» را منتشر کرد.
همایون شجریان که تا همین چند وقت پیش در عرصه انتشار موزیک ویدیو و تک آهنگها خیلی فعال نبود، اکنون مدتی است که به طور مرتب تک آهنگهایش را منتشر میکند. قطعه «هوای زمزمههایت» با واکنش مثبت کاربران مواجه شده است.
شعر این آهنگ از سرودههای حسین منزوی و هوشنگ ابتهاج( سایه) انتخاب شده است.این اثر را غلامرضا صادقی آهنگسازی کرده است. نکته جالب اینکه، سهتار این اثر را خودِ همایون شجریان نواخته و نوید زمردی نوازنده گیتار آن بوده است.
شجریان در توضیح «هوای زمزمههایت» در صفحه اینستاگرام خود نوشته است: «در ساخت این اثر و اثری که پیشتر به سمع و نظر شما رسید تلاش کردهایم ضمن پایبندی به اصول موسیقی کلاسیک ایرانی در اجرای آواز، نقبی هم به فضاهایی بزنیم که باعث نزدیکی بیشتر موسیقی به فضای داستان شود؛ موسیقی، ضمن حفظ مرزهای خود به عنوان اثری مستقل در تلاش بودهاست تا همگام باشد با آنچه روایت میشود.»
او در ادامه به چند تکنیک بهکار گرفتهشده در این اثر که ریشه در موسیقی قومی و دستگاهی دارد اشاره کردهاست: «در بخش اول که آواز با غزل زیبای زندهیاد حسین منزوی آغاز میشود، از رنگوبو و بخشی از تکنیک آوازی موسیقی خراسان استفاده شده است. این حالتها به شکلی تعدیل شده و همسو با زیباشناسیِ مناسب این قطعه اجرا شدهاست و به عمد از نوانس و لحنی که در خوانندگی موسیقی خراسان بهکار میرود کمی فاصله گرفتهاست.
همایون شجریان که تا همین چند وقت پیش در عرصه انتشار موزیک ویدیو و تک آهنگها خیلی فعال نبود، اکنون مدتی است که به طور مرتب تک آهنگهایش را منتشر میکند. قطعه «هوای زمزمههایت» با واکنش مثبت کاربران مواجه شده است.
شعر این آهنگ از سرودههای حسین منزوی و هوشنگ ابتهاج( سایه) انتخاب شده است.این اثر را غلامرضا صادقی آهنگسازی کرده است. نکته جالب اینکه، سهتار این اثر را خودِ همایون شجریان نواخته و نوید زمردی نوازنده گیتار آن بوده است.
شجریان در توضیح «هوای زمزمههایت» در صفحه اینستاگرام خود نوشته است: «در ساخت این اثر و اثری که پیشتر به سمع و نظر شما رسید تلاش کردهایم ضمن پایبندی به اصول موسیقی کلاسیک ایرانی در اجرای آواز، نقبی هم به فضاهایی بزنیم که باعث نزدیکی بیشتر موسیقی به فضای داستان شود؛ موسیقی، ضمن حفظ مرزهای خود به عنوان اثری مستقل در تلاش بودهاست تا همگام باشد با آنچه روایت میشود.»
او در ادامه به چند تکنیک بهکار گرفتهشده در این اثر که ریشه در موسیقی قومی و دستگاهی دارد اشاره کردهاست: «در بخش اول که آواز با غزل زیبای زندهیاد حسین منزوی آغاز میشود، از رنگوبو و بخشی از تکنیک آوازی موسیقی خراسان استفاده شده است. این حالتها به شکلی تعدیل شده و همسو با زیباشناسیِ مناسب این قطعه اجرا شدهاست و به عمد از نوانس و لحنی که در خوانندگی موسیقی خراسان بهکار میرود کمی فاصله گرفتهاست.
از یهـ جاییـ بهـ بعدـ اگر نریـ خـــــری !